Saturday, January 12, 2013

Wie Is De Mol?

Het is echt heel raar voor mij om in het Nederlands te schrijven, omdat ik het nu behoorlijk gewend ben om alles in het Engels te schrijven.. Ik ga het toch maar proberen, hopen dat het niet al te erg wordt.

Ik denk dat bijna iedereen het wel kent, het programma Wie Is De Mol? Het is echt mijn favoriete programma of all times, dus daarom wilde ik het daar vandaag over hebben.

Voor de mensen die het programma niet kennen (wat ik me niet echt voor kan stellen) :
Het is een spelprogramma op Nederland 1, met 10 deelnemers. Ze moeten elke aflevering 2 (heel soms 3) spellen doen en daar kunnen ze dan geld mee verdienen, wat in de "pot" terecht komt. Maar, er is één catch: er zit een Mol in het spel. Dat is iemand die alle spellen probeert te saboteren (Mollen), in de hoop dat er minder geld in de pot komt. Alleen de Mol is niet de enige die de spellen probeert te saboteren. Vaak zijn er heel veel andere spelers die dat ook doen, in de hoop verdacht te worden. Aan het einde van elke aflevering moet iedereen 20 vragen over de Mol beantwoorden en wie er de minste goed heeft, moet onmiddellijk naar huis. Uiteindelijk zitten er 3 mensen in de finale, de Mol en 2 andere deelnemers. De persoon die de dan de meeste vragen over de Mol goed beantwoordt, krijgt het totale bedrag mee wat in de pot zit en heeft dus het spel gewonnen.

De deelnemers van 2013:



Ik kan me de eerste keer dat ik het op tv zag nog heel goed herinneren, wat behoorlijk apart is, aangezien ik toen pas 6 jaar oud was.. Kennelijk heeft het ontzettend veel indruk op mij gemaakt. Dat was de laatste uitzending dat het werd gespeeld met onbekende mensen, wat ik aan de ene kant fijn vind, maar aan de andere kant erg jammer. Het leuke daarvan was dat mensen veel meer voor het geld gingen, waardoor er meestal meer geld in de pot kwam. Het jammere was dat het altijd onbekende mensen waren, waardoor je niemand kende. Ik vond het hierdoor altijd veel minder erg als er iemand naar huis ging.

Elk jaar kijk ik weer fanatiek en ik mis dan ook werkelijk geen enkele aflevering. Er zitten alleen zoveel afleveringen in mijn hoofd, dat ik ze allemaal door elkaar haar. Laatst had ik met vriendinnen een gesprek over Wie Is De Mol? van twee jaar geleden en zij wisten nog welke taal in dat land toen gesproken werd en ook nog een heel aantal spellen. Ik haalde dat jaar heel erg in de war met allemaal andere jaren en wist totaal niet meer welk spel welk jaar is geweest of in welk land het zich afspeelde.
Ik ben ook echt ontzettend blij dat er dit jaar een Wie Is De Mol? aflevering op mijn verjaardag uitgezonden wordt, een extra reden om lekker van m'n verjaardag te genieten :).

Ik kon echt jaren lang eigenlijk niet bedenken wat nou mijn ultimate favorite televisie programma was, maar nu weet ik het zeker: Wie Is De Mol?!
Elk jaar denk ik weer dat ik zeker weet wie de Mol is, maar bijna altijd heb ik het fout! Ik ga hier nu ook niet allemaal uitspraken doen over wie de Mol is, 1. daar is het nog veel te vroeg voor en 2. ik heb het toch zeker fout en dan heb ik hier alleen maar spijt van haha. Ik verdenk op dit moment wel 3 mensen en we zullen wel zien of ik een beetje in de goede richting zat :).

Hebben jullie nog mensen die jullie verdenken als de Mol?


Love,
Vera

3 comments:

  1. Nederlands schrijf je echt net zo mooi hoor! Je schrijft echt heel leuk! Ik verdacht Joep, totdat hij er donderdag ineens uit moest en nu weet ik het niet meer..

    ReplyDelete
  2. I have nominated you for the Liebster award. check out the details at my blog http://www.emilyjaynelewis.blogspot.co.uk what's it all about :)

    ReplyDelete
  3. Ik weet bijna helemaal zeker dat Carolien de mol is, maar ik heb het ook vaak fout. Dus ik zie het wel gewoon;)

    X Roos

    ReplyDelete